Storedamm 01

Det är den 6/5 och klockan är 04:18. Solen är på väg upp över ett gäng morgonpigga själar som avslutar vårens fotokurs med att göra en liten utflykt till bl.a. Storedamm mellan Tyringe och Perstorp. Dimman lättar från sjön i den svaga vinden, fåglarna vaknar och sprider sin sång genom luften. Vi drar se´n vidare i skogen, fikar, fotograferar, fikar igen och fotograferar ännu mer, vid 13-tiden börjar vi bli lite slitna och bryter upp för denna gång. Jag längtar redan ut i skogen igen.

No-Eagle

Idag försökte jag på mig lite spaning efter havsörn och lyckades få syn på en när den lyfte ett hundratal meter framför mig. Naturligtvis så hade jag inte kameran i beredskap så någon bild blev det inte, det var över på några sekunder. Nu vet jag var jag ska spana efter havsörn nästa gång och att jag ska vara bättre förberedd.